zs         zs
 
Kroužky / Všeználek
 


Optické klamy Martina Suchanová

20200227_154241FOTO Předprázdninový Všeználek nám trochu zamotal hlavy. Zabývali jsme se totiž optickými klamy. Na úvod jsme potrápili své mozkové závity na klamech velikostí a délek, potom pohybu a barev. Vzájemně jsme prozkoušeli své mozky v hodnocení obrázků a zjistili, že každý může mít pravdu…Naučili jsme se také vyrobit si svůj vlastní klam.  Objevili jsme dokonce, že když nám něco padá z rukou, není to proto, že bychom byli nešikovní, ale proto, že máme v rukou díry !!!


 
 
Sport a jeho podoby Martina Suchanová

20200220_165108 Se sportem se setkáváme prakticky denně. Ale existují sporty, které se objevili teprve nedávno, nebo nejsou tak rozšířené. Proto jsme dnešní Všeználek věnovali netradičním sportům. Prostřednictvím puzzle si děti “poskládali” každý svůj sport a pokusili se ho charakterizovat. S ”lístečkovým” kvízem si pak i samy děti protáhly tělíčka a potrápily mozkové závity. Závěr patřil velkému sportovnímu svátku  – olympijským hrám –  jehož symbol jsme si i vyrobili.

FOTO



 
 
Jablečný závin Martina Suchanová

20200213_160803Dnešní Všeználek byl provoněný skořicí a jablky, pekli jsme totiž štrudl. Nejprve jsme si společně řekli, co budeme k práci potřebovat a jak budeme postupovat. Po nezbytné hygieně jsme se dali do díla. Děti se rozdělily na menší skupinky, přičemž jedna se dala do zpracování těsta a druhá vykrajovala a strouhala jablka. Posléze se malí cukráři u válečků a struhadel vystřídali a nakonec si všichni dozdobili a stočili svůj vlastní závin. Společně jsme je vložili do trouby a za chvíli se už po chodbách školy linula příjemná vůně. Čas pečení jsme využili k mytí nádobí,  úklidu kuchyně a hře na tichou poštu. Hotové voňavé záviny si pak děti odnášely ukázat a ochutnat rodičům.

FOTO



 
 
Mapy Martina Suchanová

20200206_152409
FOTO Tentokrát jsme se zabývali  modely světa – mapami. Ukázali jsme si různé druhy map, vysvětlili si, jak s mapou pracovat a jak v ní číst.  Zahráli jsme si hru, v níž jsme se naučili poznávat některé důležité značky používané v mapách. Také jsme si zasoutěžili v hledání na mapě. Závěr patřil tvorbě vlastní mapy.


 
 
Magnetizmus Martina Suchanová

20200123_163932Po krátkých hrátkách s příručními magnety jsme si osvětlili, jak vlastně magnet funguje a k čemu se používá ve světě kolem nás. Ukázali jsme si na 3D modelu magnetické pole, vyzkoušeli si, co je magnetické a co naopak na magnet nereaguje. Také jsme se seznámili s magnetickými póly a ověřili  si fungování kompasu.  V praxi si pak každý vytvořil svůj vlastní “magnetický svět”  FOTO


 
 
Povrchové napětí Martina Suchanová

20200116_161017Dnešní lekci Všeználku jsme věnovali fyzikálnímu jevu zvanému POVRCHOVÉ  NAPĚTÍ vody. Vysvětlili jsme si, co to vlastně je a jak se povrchové napětí projevuje v přírodě. Na názorných ukázkách jsme si vysvětlili, co budeme prakticky zkoušet a co pozorovat při následných pokusech s různými předměty pokládanými na hladinu vody. Dali jsme si i závod papírových lodiček poháněných jarem. Závěr patřil mléčné mozaice.

FOTO



 
 
Statická elektřina Martina Suchanová

20200109_150848Tentokrát jsme ve Všeználku zabrousili k elektrice – přímo k té statické, se kterou se, jak se děti podělily, setkáváme na každém kroku. Začali jsme od nejjednodušších pokusů s fólií a vlasy, pokračovali jsme pokusy s alobalovým panáčkem a elektrický výboj si nejen poslechli, pocítili, ale i ukázali několikanásobně zvětšený. Potom jsme si zahráli na kouzelníky a nechali nafukovací balónky chodit po stěně, pohánět plechovku, ohýbat vodu a dokonce i uklízet drobečky…:).  FOTO


 
 
Lávové lampy Martina Suchanová

20191219_163412Poslední letošní Všeználek se nesl v duchu předvánočního klidu. S dětmi jsme si vyrobili za pomoci oleje, vody a barviva olejovou lampu a společně jsme pozorovali magický pohyb barevných bublin uvnitř. Nejprve jsme lampy rozpohybovali vzduchem z brčka fouknutým na dno sklenice, později jsme nechali pracovat šumivou tabletu za nás a jen se kochali barevnými obrazci podsvícenými lampou. Z bezpečnostních důvodů jsme nepoužívali k osvětlení lamp čajovou svíčku, která by nám, vložena pod sklenici, naši olejovou – lávovou lampu sama rozpohybovala. I přesto jsme si poslední předvánoční Všeználek užili a příjemně se naladili. Hezké Vánoce … FOTO


 
 
Vánoční perník Martina Suchanová

 Předvánoční čas jsme si tentokrát zpříjemnili pečením perníku. Nejprve jsme si s dětmi připravili suroviny a rozdělili jsme se na dvě skupiny. Hned na to jsme se s chutí dali do díla. Někdo odměřoval, jiný rozklepával vajíčka nebo šlehal těsto. Ještě nalít na plech a šup do vyhřáté trouby. Ke správnému pečení patří  taky recept, který si děti, ač prvňáčci, nadšeně  přepsali z tabule. Za chvíli už celou kuchyňku provoněla vůně upečeného perníku. Pár rozinek, ořechů a šlehačky a mohli jsme servírovat….

20191212_155927

FOTO 20191212_165454



 
 
Stopy Martina Suchanová

20191205_162646

S přicházející zimou jsem zařadila na program dnešního Všeználka poznávání zvířecích stop. Na úvod jsme si řekli, kde všude se můžeme se stopami setkat a kde bychom je v přírodě hledali. S pomocí interaktivní tabule jsme si představili nejčastější stopy zvířat, která můžeme potkat v našich lesích a na loukách, a ukázali si jejich charakteristické rysy. Na procvičenou jsme si zahráli stopové pexeso a jako bonus jsme se otestovali interaktivním testem znalostí. Dopadl velmi dobře. Na závěr jsme si vytvořili pomocí bramborových razítek “pošlapaný sníh”.

FOTO



 
 
Komunikace- znakování, morseovka Martina Suchanová

20191128_155355FOTO Tuto lekci Všeználka jsme pojali opravdu hodně interaktivně. Téma komunikace jsme zahájili slovně – verbálně a odvodili jsme si podmínky úspěšné komunikace a zároveň jsme si scénkami vyzkoušeli úspěšný a neúspěšný dialog. Vzápětí jsme přešli do nonverbální – neslovní- komunikace a přes řeč těla jsme plynule navázali na znakovou řeč, kterou používají neslyšící. Děti doslova hltaly lekci znakování z interaktivní tabule a naučili jsme se tak společně pár základních znaků. Dokonce jsme zvládli i básničku ve znakovém jazyce. Druhá půlka Všeználka byla ve znamení Morseovy abecedy. Všichni bez problémů zvládli orientaci v Morseově tabulce teček a čárek, a tak bylo pro děti hračkou napsat morseovkou své jméno a vyluštit závěrečný úkol korunovaný sladkou odměnou.


 
 

Stranky
|  1 |  2 |
 
All Rights Reserved, created by BezvaWeb.com